Oct 6, 2008

חתונה!

שלום כולם!
אין תירוצים, סתם היינו עצלנים ולא כתבנו הרבה זמן. מה שכן, הפעם אנחנו כותבים ביחד.

נתחיל בחתונה של ריוקו וברנט. למי שלא זוכר, ברנט הוא בחור אוסטרלי שמתאמן בקרטה. ריוקו היא אישתו, עוד לפני החתונה.... הם התחתנו בנישואים אזרחיים לפני יותר משנה, מאז הם חסכו כדי לעשות מסיבת חתונה כמו שצריך (או לפחות כמו שבאוקינאווה חושבים שצריך). גם לנו היו הכנות לחתונה שלהם. מסתבר שקוד הלבוש הוא רישמי, מה שאומר שיפתח היה צריך לקנות חליפה ואיריס צריכה לבוא בשמלת ערב. לא מסובך, נכון? אז זהו, החליפות ביפן מתאימות למבנה הגוף היפני (לא דומה בכלל למבנה הגוף של יפתח) והן באות בשני חלקים לפחות, כך שאם הז'קט מתאים, המכנסיים גדולים.... ובכל מקרה זה עסק לא זול במיוחד. השמלות אפילו יותר יקרות עד כמה שראינו, אבל למרבה המזל הייתה לאיריס שמלה שחורה (מספיק קלאסי) שעדיין עלתה עליה :)

ואפילו אפשר לראות קצת בטן... (זה לפני חודש כמעט):


טוב, אז לבושים יפה ומריחים טוב הגענו לאולם. דבר ראשון נפרדנו משני מאן (מאתיים דולר) – זה "המחיר" המקובל פה, איחלנו מזל-טוב להורים – האבות בחליפות והאמהות בקימונו אוקינאווי - ומצאנו את מקומנו בשולחן של הקרטה.




ההורים של החתן והכלה (נחשו מי של מי):


על השולחן כבר היו מתאבנים (כן, היה סושי!). הם היו על שולחן מסתובב כך שכל אחד יכול להגיע להכל. לאורך כל האירוע הייתה מנחה והיא הסבירה מה קורה, ביפנית ובאנגלית, וגם תרגמה את הברכות. אגב, היא שדרנית רדיו שיצא לנו לשמוע די הרבה כשעשינו כביסה...
המנחה הזמינה את החתן והכלה והם נכנסו בלבוש מסורתי.



אז התחילו הברכות וההופעות.
הסנסיי מברך:

המופיעים הם חברים של הזוג.


טיפיטי רוקד ריקוד מאורי שנקרא "האקה", וסנסיי מצטרף אליו למרבה ההפתעה... בעיקר של טיפיטי.


באיזשהו שלב הזוג יצא, כדי לחזור בלבוש חתן-כלה מערבי. הם נכנסו מצד אחד של האולם, עברו והדליקו את הנר במרכז כל שולחן ושולחן. כמובן שהחברים השקו אותם בדרך. בסוף המסלול הם הגיעו לבמה ושם הדליקו את הנר המרכזי. נר ממש ממש גדול, מוקף בנרות קטנים המסודרים בצורת לב (!!) ומחוברים בפתיל, כך שהם הדליקו רק את הנר התחתון והשאר נדלקו ממנו. אם לא הבנתם את הסמליות, זה מראה את הדרכים הנפרדות שלהם, שהתאחדו בטקס הזה.



אין חגיגה בלי עוגה! הייתה עוגת שכבות יפה והזוג נעמד בפוזה של חיתוך העוגה. עשן יצא מהשולחן וכולם הנציחו את הרגע. איריס מוכנה להשבע שהסכין יצא נקי וטוענת שהעוגה לא הייתה אמיתית, אבל לא בררנו את זה באמת.
עדכון: ביררנו... העוגה לא אמיתית!!



הזוג שוב יצא (כמובן שתוך כדי יש עוד הופעות והמנות מתחלפות על השולחן), וחזר לאחר זמן מה, הכלה לבושה בשמלה שלישית (החתן נשאר באותו טוקסידו). זו הייתה שמלה שחבר שלה עיצב ונתן לה במתנה.

אחרי סיבוב דאווין קטן עם הבגדים החדשים, הם הלכו להביא משהו להורים. המנחה אמרה שנהוג להביא פרחים להורים, אבל הם החליטו על משהו שונה. "או!" חשבנו לעצמנו "סופסוף משהו לא קיטשי!", אבל לא!! אם חשבתם שעד עכשיו היה קיטש, לא ראיתם קיטש מהו! הם החליטו להביא להורים בובות דובי שהוכנו במיוחד במשקל שהם (ברנט וריוקו) היו כאשר נולדו. היו ברכות קורעות לב בין ההורים לזוג (דמעות והכל...), ולא הרבה זמן אחרי זה, תמה המסיבה... הראשונה.

הדובים...

והפרידה..


המסיבה השנייה נערכה במין פאב שנסגר במיוחד לאירוע. תכל'ס, לא היה משהו... אוכל ושתייה חופשיים וקצת קטעים עם הזוג. נשמע נחמד. אכן היה נחמד, אבל בהחלט לא שווה את ה-70$ ששילמנו על זה!!! אל תשכחו שאנחנו אפילו לא שותים...
המסיבה השנייה:



ואז עברנו למסיבה השלישית. פשוט עברנו לפאב מסוים, שבו הם נפגשו לראשונה. היה נחמד, אין משהו מיוחד להגיד. כולם כבר היו שיכורים מדי.

קורמוטו סנסיי חובש פיאה...

בקיצור, הייתה חוויה מעניינת, אבל לא היו ריקודים, ובארץ יותר כיף!

עד כאן בינתיים, נקווה שפעם הבאה תהיה יותר מהר (עוד שבועיים יהיה לנו אינטרנט בבית, אז יש סיבה לאופטימיות).
אוהבים,
איריס ויפתח.

7 comments:

Eli said...

אני שמח שהחתונה לפחות השאירה עליכם רושם... , תגידו , למה אתם לא שותים?
בכל מקרה, טוב לשמוע מכם, שיהיה גם חג כיפור מוצלח וסוכות מלהיב , אתם חוגגים אחד מהשתניים כדרך הגב?, זה עלול להיות משמע עם תבנו סוכה :) אלי

Y. Raphael said...

אני לא שותה כי זה לא עושה לי טוב לבטן.
איריס - כי היא בהריון! כמובן...

לא ברור מה נעשה בסוכות (אם כי לא נראה לי שנעשה משהו). בכיפור לא עשינו יותר מדי. ניסינו להשאר בבית, אבל זה לא כזה פשוט. פה העולם לא עצר ליום...

Anonymous said...

תגובה ראשונה שלי !!! אחד מתעודי החתונה היותר מרשימים שראיתי, נראה לי שאתה יכול לעשות קריירה מלהיות שדרן חתונות.
בכל מקרה מה עם פוסט חדש ???

Y. Raphael said...

תודה.
זו עבודה משותפת של איריס ושלי :)
אני מקווה שנתנער מעצלנות העידכונים בקרוב. תכל'ס יש לנו לא קצת לספר.

diklaa said...

סופסוף ראיתי את הפוסט הזה!
אז סליחה על האיחור המסורתי...
נראה שהיתה אחלה חתונה! והייתם ממש יפים שניכם!
זה נראה ממש מגניב לעשות חתונה אוקינאויית.
אולי תעשו אחת כזאת גם?
תהיו ממש יפים בקימונואים! :)

דקלה

diklaa said...

אה, ועוד שאלה

זה הסנסי בכבודו ובעצמו??
היגאונה סנסי סמה?

Y. Raphael said...

אכן, זה הסנסיי בעצמו :)

לא נראה לי שנעשה חתונה כזו, אפילו אם רק מהסיבה הפשוטה שזה עולה טונה כסף!!!

אבל בהחלט היה חוויתי...