Feb 8, 2009

מוזיקה וטבע

לפני הכל, נזכיר שוב שאת התמונות אפשר לראות כאן.
אז נתחיל ממשהו שקרה יחסית מזמן - קצת לפני חנוכה.
הלכנו לשמוע קונצרט והסבר על טאיקו - תופים יפניים. את המאורע הזה העביר אדם בשם אֶיטֶצוּ האיאשי, שנחשב לאחד המובילים בתחום (ואפילו הופיע בקרנגי הול). למרבה הצער היה אסור לצלם, אבל אפשר לראות קטע ביוטיוב (או - אתהלויזיה) כאן.
הקונצרט היה ממש יפה - גם המקצבים מדהימים, וגם אסתטית הצורה של מכים בתופים היא ממש יפה. כמו ריקוד. את ההסברים לא הבנו במלואם, כי זה היה ביפנית, אבל מה שהבנו היה מעניין. למשל הסבירו על סוג תוף מסויים שהיה נהוג להשתמש בו בספינות כדי לתת קצב לחותרים. כשרואים את התיפוף, ממש מרגישים איך זה מתאים לים - גם מבחינת המקצבים וגם מבחינת התנועה של המתופפים, שנראים כאילו הם על ספינה מתנדנדת.
התלבושת של המתופפים ממש מדגישה את השרירים שלהם - אפשר לראות מי ותיק ומי חדש יותר לפי שרירי הגב...
דבר הבא - פריחת הדובדבן (סאקורה).
הסאקורה הוא הפרח הלאומי של יפן. ברוב יפן הוא פורח באביב (מרץ-אפריל) ונהוג ללכת ולצפות בפריחה היפה שלו. הסמליות של פרחי הדובדבן היא בחיים הקצרים שלהם. אחרי פריחה מרהיבה הם נושרים די מהר, ומסמלים את הארעיות של החיים - מאוד בודהיסטי...
המצב באוקינאווה מעט שונה. הפריחה הרבה יותר מוקדמת - סביבות אמצע ינואר, והפרחים לא נושרים כמו ביתר יפן. גם הצבע שלהם מעט חזק יותר - ביפן הם חיוורים יותר עם נטייה ללבן. למרות כל זה כל אנשי אוקינאווה נוהרים לצפון, לראות את האיזור עם הפריחה היפה ביותר. כמובן שגם אנחנו הלכנו.
יצאנו עם אניה ואלכס מרוסיה, מאי ובאטאר ממונגוליה וסוניל מפיג'י. הדרך לשם הייתה נחמדה, אם כי בעייתית - האוקינאווים לא בדיוק קלטו איך שלטים ודרכים אמורים לעבוד. יכול להיות שלט ממש בפנייה, בלי כל אזהרה לפני, דרכים שמגיעות לצומת איקס לא בהכרח ימשיכו ישר, אלא לאחת הפניות וכד'.
עשינו כמה סיבובים מיותרים... אבל כמו שאפשר לראות בתמונות, הצלחנו להגיע לבסוף.
דבר נוסף שעושים באותה תקופה ובאותו איזור זה קטיף קלמטינות. היה כיף וטעים!
ועכשיו לדבר יותר מעודכן - טיול שעשינו עם אלכס ואניה לפני שבוע.
מטרת הטיול הייתה להגיע לקונצרט של התזמורת של האוניברסיטה. הם ניגנו כמה יצירות יפות, והיו לא רעים אם כי בהחלט לא מזהירים. לזכותם יאמר שככל הנראה אחוז לא קטן מהם התחילו ללמוד לנגן לא מזמן בכלל...
אחד הדברים היפים היה לראות איזה יופי התלבשו כולם, אבל בעיקר הבנות שבאו בשמלות נשף.
בדרך לקונצרט עצרנו בפארק עם הרבה צמחים ובע"ח. בעיקר סחלבים מהמון סוגים. היה ממש כיף ויפה. גם יצאנו לטייל קצת עם גדי קשור ברצועה... זה היה די מוזר. זה באמת מקרה של תמונה שווה אלף מילים.
בדרך מהפארק לקונצרט עצרנו במקום מגניב שממש נראה כמו דיינר שהוציאו משנות החמישים בארה"ב. זה לא מקרי, כמובן, זה ממש צמוד לאחד הבסיסים. היה שם ממש כיף, וההמבורגר שאכלנו היה ממש במקום!
זהו, מאז לא עשינו יותר מדי, כך שאתם די מעודכנים.
איריס ויפתח.

2 comments:

Eli said...

הי מזמן לא כתבתי , כנראה משום שלא שמתי לב שיש פרסום חדש ... לא יודע
בכל מקרה אני שמח שהיה לכם הרבה מאוד חגיגות (עומד מהפרסום הקודם) ושנהניתם , אני תמיד רציתי שהייתי קטן להיות בקריסמס :)
מעבר לכך שיהיה לכם פריחה מקסימה והרבה מוזיקה טובה כמו גם פרות טובים. האם יש פרי שאתם מתגעגעים אליו וקשה למצוא אותו?, אלי

Y. Raphael said...

יש הרבה פירות שאנחנו אוהבים ומתגעגעין, פחות מכיוון שקשה למצוא, אלא יותר כי הם ממש יקרים.
לדוגמא - מנגו אחד עולה בסביבות 15 שקלים.
אז לפעמים אנחנו מתפנקים באיזה פרי, אבל קשה לאכול אותם על בסיס יומיומי כמו בארץ...